søndag 10. februar 2013

Fastelaven = karnevalstid


Karneval -
Fra Portveien 2
(av Eyvind Skeie og Bjørn Tonhagen)


Ref
Masken på, skynd deg nå, karneval.
Masken på du skal på karneval
Karneval, du skal på karneval
Skynd deg deg nå, skynd deg på karneval

Tiden er inne, bli til en annen
finn ditt kostyme, hvem du vil bli
Stå foran speilet, sminke og pudder
nå har du sjansen, lek og vær fri

Ref

Karnevalstiden, bli til en annen
bli den du ønsker, nå har du sjans'
Finn ditt kostyme stå foran speilet
nå kan du danse karnevalsdans

Ref

-------------------------

Masken på, skynd deg nå, karneval
masken på, skynd deg nå ,karneval,
karneval, vi skal på karneval....
masken på, skynd deg nå, karneval...
-------------------------
Fastelaven er mitt navn mel. Kom nå her.
Fastelaven er mitt navn
boller vil jeg have.
Hvis jeg ingen boller
får så lager jeg ballade.
-------------------------

Boller opp og boller ned
og boller i min mage.
Hvis jeg ingen boller får
så lager jeg ballade.
-------------------------

Karnevalssang mel. Jeg gikk meg over sjø og land
Til karneval vi drar av sted
for der er mye rart å se
og hvem er det som kommer der
jeg tror det er en baker.
Kari er en baker, en baker, en baker.
Kari er en baker, en ornt`lig fin baker.
-------------------------


Katta ut av sekken
SLÅ, SLÅ
Ja, bare prøv å slå
Katta ut av sekken, nå
SLÅ!
-------------------------
 

Kle deg ut sang mel. Tom Browns baby ref

Gamle slips og fine jakker
Hatter, skjerf og vinterfrakker
snart kan ingen se om du er jente eller gutt
- for det er jo gøy å kle seg ut.
-------------------------
 

Svinge på riset mel. Ref. Å jeg vet en seter

Svinge på riset
kom la oss vise
alle hvor nydelig pyntet det er.
Hør det rasler
slik det varsler
nå skal det rises både her og der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar